De kinderen willen betalen. - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Ferry Wijck - WaarBenJij.nu De kinderen willen betalen. - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Ferry Wijck - WaarBenJij.nu

De kinderen willen betalen.

Blijf op de hoogte en volg Ferry

27 September 2012 | Indonesië, Ubud


We zijn in Ubud aangeland en we checken in. Nou ja, ik bedoel via een lange brandgang en door de achterpoort belanden we in onze Praety Homestay. Het hele gezin staat ons op te wachten. De heer des huizes laat onmiddellijk zien dat hij heel erg blij is met onze komst. Handen in een hoedje voor de borst en buigen maar. Hij blijft knippen... Op z'n bali-engels: tank oe. De binnenplaats ziet er erg gezellig uit met 5 grote koi karpers in een vijvertje van 50x45 cm. Ik denk dat we morgen vis op het menu hebben staan. Geen zwembad, maar dat wisten we al. Toch wel een lekker ligbad ? Och, laat daar nou een gat ter grootte van mijn grote teen in zitten! Dan maar niet badderen. Vol trots laat de boss de kamer zien en geeft nog maar eens aan hoe blij hij is dat wij er zijn. Ik krijg een unheimisch gevoel. We zullen toch niet in maanden de enigen zijn.... Terwijl hij achteruit schreidt en weggaat blijft hij knippen. Leuke man.
Dan toch even de winkelstraat in; window-shoppen. Welnee, zilveren ringetje kopen. Op de weg naar Ubud brengt Ahmad ons eerst naar een zilver smederij/groothandel. Alsof ze in een pretpark is beland.... Hanny kijkt haar ogen uit. Niet van de mooie dingen, maar van de prijzen. En je denkt toch niet dat ik nu ga verklappen wat we gekocht hebben en uiteindelijk betaald hebben. Nee, van de opbrengst gaan we volgend jaar weer terug naar Bali, haha ! Ik denk dat ik wel weet wat ik ga doen in mijn VUT-tijd, en Tuannie doet mee, of nie..
Na een natte nacht, ik bedoel het regende !!!, worden we opgehaald en gaan Marion en Clemens en hun kinderen (8 orang) van het vliegveld halen. Eerst even naar het huis van Ahmad om zijn gezin te begroeten. Ik hoor hem iets zeggen tegen Yanti, zijn vrouw, en jawel ze weet precies waar ik van hou; pisang goreng en nog meer lekkers komt op tafel.
Met 12 man hup in 2 auto's en op naar Dhyana Pura Hotel in Seminyak. Als we daar aankomen klaart het iets op naar zo'n 26 graden. Dingin/koud !! Maar genoeg om toch even te gaan zwemmen en naar het strand te gaan. Clemens kan ik verleiden tot een massage op het strand. De rest wil morgen. We spoedden ons naar m'n vriendinnen Dani en Sumi, twee eekhoorntjes met van die stevige klauwen. Dani herkent me van 2 dagen geleden, maar eerder nog van die 2 grote plakken chcoladerepen die Hanny heeft gegeven, denk ik. Sudah. Ze masseert lekker. Iedere vezel raakt ze aan. Ze kneed m'n billen en oeps bijna in 't potje... Nee, ze is een lady van stand. Dan op de rug liggen. Ze kijkt me aan als ze mijn borstspieren beweegt. Ik zie haar denken: fitness, kan niet anders. Dan bewerkt ze mijn buik, maag, dunne en dikke darm en eindigt bijna in de end-zone; net geen touchdown... Ik zei toch, ze is een lady van stand. Terloops vraagt ze of ik met Hanny getrouwd ben...
Clemens geniet enorm en tegelijkertijd laat hij zijn nageltjes vijlen, schaven en lakken. Die valt niet op in gay-bar Pielekes. Hij belooft Sumi om morgen met de hele familie langs te komen.
'sAvonds lekker gegeten in Warung Eny's; 10 orang eten voor maar 540.000 rp=45 euri. De kinderen willen wel betalen; ja dat snap ik !
Allemaal vinden het fijn dat wij ze hebben opgevangen en al een beetje wegwijs hebben gemaakt. Nog even Clemens geleerd hoe je met een taxi om moet gaan. Op de terugweg lukte het hem om de taxi te bespelen; hij vraagt 50 d=50 duizend rp en ze komen uit op 25 d. Cleem heeft het nu al naar zijn zin. Veel plezier Lowikjes.




  • 27 September 2012 - 20:09

    Krishna:

    Leuk,om jullie verhalen weer te lezen.
    Geniet er maar verder van jullie massages,lekker eten enz,enz,zolang jullie nog in Indonesié zijn.
    Bij ons nu begint koud te zijn,veel regen,slechts af en toe komt de zon .Ya,ya nu begint toch herfst?
    De tijd ging snel voorbij,jullie zijn al een week in Bali en op 02 october a.s vertrekken jullie naar Manado,toch ??
    Veel liefs en groetjes
    Krishna

  • 27 September 2012 - 20:37

    Alby:

    och wat kan jij het allemaal leuk brengen fer..ik zit alles te vertellen terwijl ik het lees aan toine..en toine verstaat het niet omdat ik zo aan het lachen ben..wat ik lees..geweldig
    zelfs hier krijg ik buikpijn van..van het verhaal over het masseren..
    nou geniet ze verder..en tuannie..tjaaaa hjij weet wel..wat hij wil in zijn preVUT...hihihihih..hij gaat mee met je..

  • 27 September 2012 - 22:21

    Kees Korthout:

    Ik heb zoiets nog nooit gevolgt maar vind dit leuk , en je man kan het leuk brengen gr kees

  • 28 September 2012 - 01:08

    Edith En Ton:

    We hebben jullie mooie verhalen met plezier gelezen. Maar er wel erg veel last van heimwee door gekregen!! Zeker om het pijitverhaal inclusief foto.jullie vermaken je prima zo te lezen en doen weer nieuwe ontdekkingen. Nog heel veel plezier en lekker genieten
    En doe Ahmad de lieve groeten van ons.
    Kusjes, Edith en Ton


  • 28 September 2012 - 08:07

    Toine:

    top, aku ikut.

  • 28 September 2012 - 17:06

    Wilma:

    Hoi.hoi

    Wij genieten van jullie verhalen, we hebben de nodige visualisaties bij jullie verhalen wat de nodige buikpijn veroorzaakt.......van het lachen.
    Geniet en blijf vooral uitgebreid schrijven, dan blijven wij ook mee genieten van jullie vakantie.

    Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Ferry

Actief sinds 28 Juni 2010
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 71364

Voorgaande reizen:

08 September 2017 - 29 September 2017

Bali; paradise on earth

21 Februari 2016 - 21 Maart 2016

Thailand/Myanmar; into the dream.

12 Maart 2016 - 18 Maart 2016

Koh Samui

29 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Myanmar

19 September 2013 - 10 Oktober 2013

Het land van de eeuwige glimlach.

20 September 2012 - 13 Oktober 2012

Bali en Sulawesi

29 September 2011 - 20 Oktober 2011

Wijckies On Tour op Bali

09 Juli 2010 - 11 Augustus 2010

Op reis naar Indonesië

Landen bezocht: