De eerste verrassing. - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Ferry Wijck - WaarBenJij.nu De eerste verrassing. - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Ferry Wijck - WaarBenJij.nu

De eerste verrassing.

Blijf op de hoogte en volg Ferry

23 September 2012 | Indonesië, Seminyak

(geschreven; zondag 23 sept.)
Na een goede vlucht zijn we vrijdag 21 sept. aangekomen op Denpasar. Alweer bekroop me het gevoel al waterski-end de landingsbaan op te gaan van het vliegveld. Om de komende bezoekers niet teveel spanning te bezorgen; alles is goed gegaan. Schrik niet, het begin van de landingsbaan ligt in zee !
Bij de uitgang stond vriend Ahmad ons weer op te wachten. Op naar Seminyak; hotel Dhyana Pura. Onderweg stoppen we eerst bij een warung om ons te laven aan lokaal eten. Zoals we gewend zijn van Ahmad zorgt zijn vriend ervoor dat hij naast de deur van de warung zijn auto kan parkeren. Daarvoor een stevige fooi krijgt: 5000 roephia=40 euricent !
Bij het hotel wacht mij de eerste verrassing. Bij inchecken krijgen we een kamer op de eerste verdieping. "Hoho", zegt Hanny, "dat kan niet, ik kan niet de trappen op. Heb veel pijn aan munne rug, benen en wijst daarbij met haar vinger van achterkant hoofd tot aan haar hakken." Alles zonder een spier te vertrekken. Ik kijk Hanny aan alsof ik met een andere vrouw op vakantie ben. Ik knipper eventjes met mijn ogen en ja toch wel Hanny. Nooit geweten dat zij zoveel mankementen aan haar lichaam had. Nou ben ik wel wat gewend, maar dit was verrassend. Mijn conclusie: zij is een echte Burgerhof ! Het lukt haar om een benedenkamer dichtbij restorant en beach te krijgen tegenover de pool ! Van haar moet ik dus meer gebruik maken....
We eten wat en gaan dan na zonsondergang naar beachbar La Plancha. Heerlijk chillen en sippen aan een juice in luie zitzakken.

De volgende dag afgesproken om het rustig aan te doen. In een lounchebar vragen we naar een goed pidjitvrouwtje en ze wijst naar ene Dani. Ach, het zullen wel vriendinnen zijn. We laten ons dus meteen van top tot teen verwennen. Ik doe mijn ogen dicht en beslis dat dit niet de laatste keer zal zijn. Ik kruip eerst bij Dani en daarna Hanny. Zij gaat bodyboarden in de woeste zee. Om het geheel af te maken gaat Hanny s'avonds nog even bij de pedicure haar teentjes verschonen en lakken. Met Ahmad afgesproken dat we met z'n allen ook nog eens naar Griya gaan; je-weet-wel op mijn rug, zij staand met haar teentjes knijpen en surfen over mijn billen. Ik krijg allerlei déjà vu's.
Er zijn surfwedstrijden. Geloof niet dat een indo ver komt op zo'n plankje. Zo'n spijkertje waait er zo van af. Maar de golven zijn erg huge en dat blijft een spannend gezicht.
We gaan voor eten in warungs. Hanny kiest uit de Tripadvisor een 4-sterren-warung: Warung Eny's. Dat is niet teveel gezegd want het eten was overheerlijk in een gezellige no-window eethuisje aan de straatkant. Om er te komen toch even afdingen bij een Blue-birdtaxi; hij vraagt 50.000 rp=4 euri, ik bied 20.000 en we passen bij 25.000 voor een ritje van 15 minuten. Maar geef 30.000 omdat hij gezellig kan lullen. Zo het handelen is begonnen en dat is ook wat ze willen. Ken je nagaan, zijn we nog niet eens in een toko of bij een groothandel geweest. Dat wordt lachen.

  • 23 September 2012 - 10:25

    Krishna:

    Hi Ferry en Hanny,
    Ik ben erg blij mee,dat jullie al goed en veilig in Bali aangekomen zijn.
    Ik kan me ook voorstellen,dat jullie bij de aankomst in Bali erg moe zijn geweest
    Gelukkig maar hebben jullie Achmad,die jullie al goed kennen,dus hij weet precies wat jullie willen,toch ?
    Jullie mogen laten verwennen van de Massage's Dames,hoor!!
    Jullie vinden het lekker en de dames kunnen ook goed verdienen,toch?
    In jullie foto's zien jullie goed en relax uit.
    Geniet er maar verder van jullie vakantie en groetjes vanuit ons kikkerlandje!
    Veel liefs en groetjes
    Krishna

  • 23 September 2012 - 10:52

    Ellen:

    Hej,
    T klinkt al als n goed begin! Veel plezier nog! Lieve groet ellen

  • 23 September 2012 - 10:55

    Linda:

    Heee Ferry, Hanny,

    Dat ziet er heerlijk uit!! Geniet ervan. En dat plaatsje ziet er prima uit zeg.
    Genietuuuuuu....

    Groetjes Linda, Maarten en Imaani

  • 23 September 2012 - 13:40

    Sonny:

    Wauw!! Ik krijg meteen flashbacks van dit verhaal! Echt lekker bezig oudjes naar n bar en massages, jullie laten er geen gras over groeien haha. Hier is het steeds kouder aan het worden met soms wat regen maar verder gaat alles perfecto. Jullie huis staat er nog en ik heb pas 3 ongelukken gemaakt met de auto;) Oja Fief is vrijdag weer in nl gekomen en wou nog graag afscheid nemen maar dat zit er dus niet in. Is ifung nog bij Ahmad? Chillze verder en groeten uit oeteldonk!!!

  • 23 September 2012 - 15:47

    René:

    Hoi Hannie en Ferry,

    Och toch, Ahmad is niks veranderd sinds juni. Het strand is er nog en de drankjes zien en weer ouwerwets goed uit.
    kortom, nadat het nagenieten voorbij is, zie ik dat jullie nu aan de beurt zijn om je onder te dompelen in de lekkere rust en sfeer en eten van Bali. Het genieten is begonnen zoals al te zien is.

  • 23 September 2012 - 15:55

    Ferry Van Der Wijck:

    De eerste dagen en dan al gelijk gebruik maken van de wellness faciliteiten...wat een leven.
    Groot gelijk hebben jullie!!! :D
    Mooie en leuke foto's.

    Groeten aan Ahmad.

    Kus Randy

  • 23 September 2012 - 15:57

    Ferry Van Der Wijck:

    Owja mam... Wat heb je nou de afgelopen tijd gedaan bij de fitness??? Nu al last van je rug...
    Pap dit zijn trucjes hoor ;) Trap er niet in

  • 23 September 2012 - 18:52

    Alby:

    hallo lieffies

    Tja..wat moet ik hieraan toevoegen.. ik weet wat het voor ons kan betekenen daar te zijn..dus geniet van jullie reis..heerlijk om daar weer te zijn..Xxx

  • 23 September 2012 - 20:29

    Pleuni:

    Hi Hanny & Ferry!

    Leuk dat jullie je weer helemaal op je gemak voelen in Indonesië! Die landing leek me wel eng! Geniet ervan daar!

    xx Pleuni

  • 25 September 2012 - 07:15

    Ellen Loeffen:

    Zo.. wat een gave verhalen al.. en wat een mooie foto's.. ben jaloers!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Seminyak

Ferry

Actief sinds 28 Juni 2010
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 71364

Voorgaande reizen:

08 September 2017 - 29 September 2017

Bali; paradise on earth

21 Februari 2016 - 21 Maart 2016

Thailand/Myanmar; into the dream.

12 Maart 2016 - 18 Maart 2016

Koh Samui

29 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Myanmar

19 September 2013 - 10 Oktober 2013

Het land van de eeuwige glimlach.

20 September 2012 - 13 Oktober 2012

Bali en Sulawesi

29 September 2011 - 20 Oktober 2011

Wijckies On Tour op Bali

09 Juli 2010 - 11 Augustus 2010

Op reis naar Indonesië

Landen bezocht: