Bertus en Tina bij popje achterop. - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Ferry Wijck - WaarBenJij.nu Bertus en Tina bij popje achterop. - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Ferry Wijck - WaarBenJij.nu

Bertus en Tina bij popje achterop.

Blijf op de hoogte en volg Ferry

30 September 2012 | Indonesië, Ubud

Monique, proficiat met jouw verjaardag. We hadden er graag bij willen zijn, maar de keuze is toch op Bali gevallen.

Nadat we gisteren eerst lekker uitgeslapen hebben, zijn we enigszins laat vertrokken uit de Homestay. Eerst gaan we met de scooter naar de Ubud markt. Een deel zijn ze aan het renoveren, een deel stinkt en in een ander deel ligt erg veel prullaria. Ik zie vanuit mijn ooghoeken dat een meisje aan het overgeven is, midden op het gangpad. Gezien de stank die er hangt, ruik je dit niet eens meer. Maar Hanny wil toch nog wat kopen; met name veel sjaaltjes, oleh oleh voor de achterblijvers. We kijken niet meer op tegen de prijzen die ze vragen. Zij vragen uiteindelijk toch "what is your price, mister" ? Ja, ik mag/moet mee om de vraagprijs te laten zakken. Hoe langer we blijven onderhandelen hoe zielepieteriger de verkoopstertjes gaan kijken. Als ik dan aangeef dat ik door mijn vrouw vanavond niet kan eten, zwichten ze...
'sMiddags bezoeken we het Bali Bird Park. Staat op Hanny's lijstje, dus die gaan we afvinken. We schrikken van de hoge entreeprijs: 250 d.=20 euri p.p. In dit kleine park, ter grootte van een halve Bossche markt, zijn veel endemische vogelsoorten te zien. Het valt ietwat tegen, maar we hebben wel vrienden gemaakt; van die grote gekleurde joekels met van die grote bekken en knijpende tenen. Bij de uitgang werden we onverwacht naar links gedirigeerd en lopen een reptielentuin in waar we leguanen en schildpadden in onze handen worden geduwd. Crocodile Hunter vraagt ons om nog even mee te gaan naar een diepe kuil waar zijn grote liefdes zitten; 2 kanjers van crocodillen van 4 meter lang en 200 kg elk. Hij prikt met een grote bamboestok naar zijn bek en croco vindt het niet leuk. Met zijn lange staart zwaait hij wild in het rond en opent zijn reusachtige bek. Met gemak zou een volwassenen persoon er zo in kunnen verdwijnen.
Terug naar Ubud centrum om nog even te checken hoe gezinnetje Lowik erbij zitten in Sri Bungalow; een prima mooi gelegen hotel aan de Jalan Monkey Forest. Zij komen morgen vanuit Seminyak naar Ubud.
We kiezen warung Rendez Vouz uit de Tripadvisor; franse eigenaresse. Een kleine, maar schone resto met vriendelijke bediening. Omdat we op Hanny's verjaardag willen eten bij warung Wayan gaan we er een kijkje nemen. Niks mis mee, een prachtige tuin met veel inheemse planten. Een romantisch plekje. Er tegenover komt uit een bar salsageluiden en we duiken de kroeg in. Blijkt er een bandje zich op te maken voor live-salsa muziek. Daar raken we in gesprek met enkele zuid-afrikaners. Een ervan blijkt heel goed Hollands te kunnen verstaan. Als je de ogen zou sluiten dan zou je denken dat er een of ander cubaans bandje aan het spelen was. We wagen het om een klein dansje te doen. Het wordt toch later dan we gepland hadden.
De volgende morgen gaan we te voet naar de Jl. Hanoman; de tweede hoofdstraat in Ubud. Hier wisselen de lelijke toko's zich af met sjieke shops, gezellige barretjes en eettentjes. Mijn favoriete warung blijft nog Laba Laba. Omdat ik geen zin heb om ver te lopen, zwaai ik laag met mijn hand. Er stopt een lieverdje op haar scooter. Ik vraag haar of ze ons verderop wil brengen op de Jl. Hanoman. Ja, natuurlijk. En hup daar stappen Bertus en Tina bij popje achterop d'r scooter. Ik geef haar 10 d; zij blij en wij meer dan blij. Hanny koopt nog eens een sarong en een yogasetje.
We besluiten naar een spa te gaan en bellen Sang Spa om ons op te halen bij een winkel. No problem, en enkele minuten later komt de Spa-taxi. We nemen het ervan. Sang Spa blijkt opnieuw in 2012 de beste te zijn in de Tripadvisor. Vorig jaar waren we hier ook en heb ik heerlijk genoten van een synchroom massage; jawel, met z'n tweeën.
De masseuse was nog niet 10 minuten onderweg of ik viel al in slaap, blijkt. Het is dat ik geen kunstgebit heb, anders viel die er zomaar uit door het gat van de tafel in een bak met rozeblaadjes. Ik geef me helemaal over aan masseusje. Ze vraagt nog eerst of ik van soft, medium of hard hou. Nou doe mij maar lekker stevig... Als ze mijn onderbeen dubbel wil leggen, schiet ik wakker en ik proef bij mezelf die ochtend-slaapbek. Hanny en de 2 pindaatjes lachen me uit.
Toch maar even Marion en Clemens opzoeken in Sri Bungalows. Ze blijken net aangekomen te zijn en we maken een plannetje voor morgen. We willen graag fietsen downhill door de natuur en de rijstvelden. Iedereen (10 pers.) wil mee en we boeken bij een boekingskantoortje. Zonder af te dingen komen ze al met een special price: 250 d p.p. Morgenochtend komen ze ons om 08.30 uur ophalen bij ons hotel/Homestay.


  • 30 September 2012 - 21:10

    Christel:

    Goodmorning Hanny, HAPPY BIRTHDAY.
    Geweldige verhalen van Ferry en prachtige foto's van jou. Vooral die met die drie kinderen en
    die roze ballonnen, schatjes hoor.
    Ik wens je een hele bijzondere verjaardag tussen de rijstvelden. En blijf lekker genieten van
    al dat moois. Wij proosten hier op jou !

  • 30 September 2012 - 21:11

    Monique Brard:

    Nou, lijkt me geen moeilijke keus hoor! Had hetzelfde gedaan! Leuk dat er toch een afvaardiging van jullie familie was! Heel gezellig! Wat genieten we weer van jullie belevenissen! Blijf jullie volgen.

  • 30 September 2012 - 21:11

    Monique Brard:

    Nou, lijkt me geen moeilijke keus hoor! Had hetzelfde gedaan! Leuk dat er toch een afvaardiging van jullie familie was! Heel gezellig! Wat genieten we weer van jullie belevenissen! Blijf jullie volgen.

  • 30 September 2012 - 21:11

    Monique Brard:

    Nou, lijkt me geen moeilijke keus hoor! Had hetzelfde gedaan! Leuk dat er toch een afvaardiging van jullie familie was! Heel gezellig! Wat genieten we weer van jullie belevenissen! Blijf jullie volgen.

  • 01 Oktober 2012 - 00:12

    Krishna:

    Danke wel voor jullie nieuwste verhalen.
    Ik wil snel Hanny wensen i.v.m haar verjaardag vandaag 1e october.
    Dus lieve hanny,van harte gefeliciteerd met je verjaardag,jij bent dus een jaar jonger .
    Veel geluk en succes,veel gezondheid,veel vreugde en tevredenheid in je verdere leven.
    Veel plezier met het vieren van je verjaardag in Bali.
    Ook voor ferry,nog gefeliciteerd met de verjaardag van Hanny.
    Op 02 october morgen vertrekken jullie naar Manado,ik wens jullie een goede reis richting Celebes (in Indonesisch heet niet Celebes maar Sulawesi) en veel plezier daar met al je familie,Ferry.
    Groetjes ook aan je familie in Manado
    Krishna

  • 01 Oktober 2012 - 02:28

    Fred Brard:

    Happy Birthday Hanny 21 right

  • 01 Oktober 2012 - 07:48

    Jeanne:

    Gefeliciteerd en een fijne dag, geniet samen nog van jullie heerlijke vakantie ik blijf jullie volgen.
    Liefs Jeanne xxx

  • 01 Oktober 2012 - 09:59

    L.nelissen:

    hallo vakantiegangeres

    Hanny, van harte gefeliciteerd, en vier het maar fijn daar in het mooie en warme land. Zoals wij het lezen en de foto's zien genieten jullie er bijzonder van. Ga zo maar door, want de tijd is zo om.
    Wij genieten al van de mooie reisverslagen ( een 10 voor redactievaardigheid).Facetime lukt noch niet zo goed , er is iets met de i-pad maar we blijvden het proberen. Een leuke dag toegewenst, groetjes aan de Lowikjes. Pa en Ma

  • 01 Oktober 2012 - 10:16

    Alby:

    hoi baligangers,

    Wederom een leuk verhaal fer..hanny van harte gefeliciteerd en een hele fijne avond..kusjessss

  • 01 Oktober 2012 - 10:58

    Monique Brard:

    Hé Hanny, gefeliciflapstaart met je verjaardag!! En Ferry, jij natuurlijk ook met je vrouw!
    Maak er een mooie dag van daar! Veel liefs van de Brardjes!

  • 01 Oktober 2012 - 12:33

    Gaby:

    Ha Lieverds! Allereerst Hanny, Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag! Een mooiere omgeving kan je natuurlijk niet hebben om je verjaardag te vieren. en Ferry, ga zo door met je prachtige reisverslag! Dikke kus van ons

  • 01 Oktober 2012 - 13:21

    Thijs:

    Hanny (en Ferry) van Harte Proficiat met je verjaardag.
    Lees wel wat jullie op deze dag hebben gedaan.
    Groetjes en geniet ze.

  • 01 Oktober 2012 - 13:21

    Thijs:

    Hanny (en Ferry) van Harte Proficiat met je verjaardag.
    Lees wel wat jullie op deze dag hebben gedaan.
    Groetjes en geniet ze.

  • 01 Oktober 2012 - 17:33

    Ferry Van Der Wijck:

    hallo lieve mensen,

    Bedankt voor jullie felicitaties.
    Ik heb een super verjaardag gehad.
    Jullie horen het wel van Ferry in zijn volgende reisverslag.

    Hanny xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Ferry

Actief sinds 28 Juni 2010
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 71329

Voorgaande reizen:

08 September 2017 - 29 September 2017

Bali; paradise on earth

21 Februari 2016 - 21 Maart 2016

Thailand/Myanmar; into the dream.

12 Maart 2016 - 18 Maart 2016

Koh Samui

29 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Myanmar

19 September 2013 - 10 Oktober 2013

Het land van de eeuwige glimlach.

20 September 2012 - 13 Oktober 2012

Bali en Sulawesi

29 September 2011 - 20 Oktober 2011

Wijckies On Tour op Bali

09 Juli 2010 - 11 Augustus 2010

Op reis naar Indonesië

Landen bezocht: