Blondie, das sieht gut aus ! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ferry Wijck - WaarBenJij.nu Blondie, das sieht gut aus ! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ferry Wijck - WaarBenJij.nu

Blondie, das sieht gut aus !

Blijf op de hoogte en volg Ferry

18 Maart 2016 | Thailand, Bangkok

Donderdag 17 maart;
Dat was nog eens genieten daar op de archipel van Angthong in de golf van Thailand. We gebruiken deze dag om lekker te rusten en ons voor te bereiden op vertrek naar Bangkok en naar huis. Maar toch eerst even het strand op en de zee in. Hanny doet het rustig aan en gaat naar huisje 2, ze heeft wat last van verbrande huid. Ik zoek toch nog even mijn strandvriendinnen op en laat me weer masseren. Daarna afkoelen in zee. Als ik uit het water wil stappen, vraagt een vrouwenstem hoe de massage was. Aha, dat was zij die voor mij onder handen werd genomen in de openlucht massage-salon. Blond, strak lijf en stevige lange benen tot aan haar oksels. Das sieht gut aus. We beginnen natuurlijk in het Engels tegen elkaar te praten, maar ik vermoedde al iets anders. Ik vraag: "where are you from ?" Zij:"Holland". Zij: Amsterdam. Ik: den Bosch. Zij: nog carnaval gevierd ? Ik dacht; hiermee scoor je punten ! Als ze terloops nog aan mij vraagt wat ik vind van die man op zijn strandbedje met die veter in zijn kont, wist ik dat we uit hetzelfde hout gesneden waren. Ze had nl. oog voor detail, net als ik, met een vleugje humor. Ik vroeg haar toch even serieus of vrouwen zo'n reetveter erg sexy vinden. Volgens mij zei ze zoiets van, niet echt maar blijkbaar wil hij met een bruine kont thuiskomen. Daarop moest ik meteen denken aan wat Hanny zei over wat haar vader dan placht te zeggen: "van achteren een lyceum en van voren een museum !"
Blondie en ik kletsen wat door in de loungeset. Blondie blijkt veel aan sport te doen, bootcamp enzo en ze was hier in haar eentje op trainingskamp : Muay Thai Boxing. Kijk dat vind ik nou interessant, een kaasmeisje die zich op Koh Samui tien dagen lang elke dag laat afpeigeren op een trainingskamp. Het schijnt dat hier zeer goede Thai boxers vandaan komen. We vroegen ons af of het niet gezellig zou zijn om vanavond samen te gaan uit-eten. Ik haal Hanny erbij en het klikt meteen. We zouden dan met 3-en op haar scootertje naar Fisherman's Village kunnen gaan. We kiezen voor Restaurant Oceans 11 en we lopen over het strand. Een heerlijk visrestaurant, oceanview, en leuke bediening. Zij alletwee een red sniper en ik salmon Thai style. Wijntje, watertje en ice tea. Intussen is al enkele keren een lampionnen verkoper langs geweest om te vertellen hoe leuk het is om zo'n lampion de lucht in te laten vliegen. Jorrien, met dubbele R, want zo schrijf je Blondie, zegt dat zij wel een prijsje zal afspreken met hem en hoelaat hij mag terugkomen. Pas op he, Blorrien is geen kattepis.... En ja hoor, hij komt precies een half uur later terug met nog 2 kornuiten. Ha, zij kan ze alledrie tegelijk aan met 1 beenzwaai ! Lijkt mij. Het zijn dus wensballonnen. We kopen er twee voor de prijs die Blorrientje bepaalt. Wel even een wens bedenken, zegt ze, voordat de ballonnen de lucht ingaan. De thaitjes steken onze ballon aan, Hanny en ik smiespelen onze wensen en Jorrien maakt de foto's. Hetzelfde ritueel bij Jorrien. Hoe mooi en romantisch kan het zijn om snachts aan zee, ruisende golven op de achtergrond, onze wensballonnen te laten opstijgen... De Thai Thai-en klappen als onze ballonnen in de duisternis verdwijnen. Ze gaan nog hoog ook, erg hoog en ver totdat ze verworden tot een ster...., denk ik dan. Aangekomen bij ons hotel drinken we nog iets en laat Jorrien enkele Thai-box filmpjes van haar zien op you tube. Wow, dat is nog eens een wijf ! Terwijl Hanny nog even laat weten helemaal niet bang geweest te zijn zo in het donker op het strand....met Jorrien erbij.
We moeten nu echt naar bed. Jorrien om 7 uur op om om 8 uur te trainen, wij worden om half 11 opgehaald. Ze wil nog even kwijt dat ze binnenkort naar den Bosch komt om een kennis op te zoeken, die vlak in de buurt woont. Krijg nou we ! Dus ook effe belle, binnenkomen en bakkie doen.

Vrijdag 18 maart;
We checken in om naar Bangkok te gaan. In de wachthal horen we Hanny's naam omroepen. Hè, een voorkeursbehandeling, da's leuk. Zit het eindelijk een keertje mee, dachten wij. Dus niet, of we even mee wilden gaan naar Border Security. Er zat iets in de koffer wat er niet in mocht zitten: onze powerbank. Die moest met de handbagage mee. GVD, was da alles ! Nou, gelukkig geen criminele troep of zo...je weet maar nooit.
Vanavond in Bangkok naar een exclusieve mall geweest: de Paragon. Op het eerste gezicht niks bijzonders, maar al gauw blijkt het geen Bijenkorf te zijn. Strakke bolides gezien in de uitverkoop: Ferrari, MacLaren en Rolls Royce. Dit moet zoiets zijn als Harrod's in Londen. We gaan hier heerlijk eten en raken aan de praat met 3 Thai vrouwen. Ik zeg:Sawasdee ka, en we kunnen niet meer stuk. Of we hun nacho willen proeven. Jazeker, zegt Hanny !
We lopen de supermarkt in, zoiets als de Sligro, waar je overal van alles kunt proeven. Verderop zie je iedereen eten bij verschillende stalletjes. Wat een food-court !, nog niet eerder gezien.
Morgen hebben we nog een dag en we willen bij de Paragon ontbijten en lunchen. Dan smiddags nog even rusten in het hotel. En om 22.00 uur gaan we naar het vliegveld.
Zondagnacht of liever gezegd smorgensvroeg om 02.15 vertrekken we weer richting Amsterdam.
Thuis zullen we weer ontwaken uit onze droom, die 4 weken heeft geduurd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Ferry

Actief sinds 28 Juni 2010
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 71306

Voorgaande reizen:

08 September 2017 - 29 September 2017

Bali; paradise on earth

21 Februari 2016 - 21 Maart 2016

Thailand/Myanmar; into the dream.

12 Maart 2016 - 18 Maart 2016

Koh Samui

29 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Myanmar

19 September 2013 - 10 Oktober 2013

Het land van de eeuwige glimlach.

20 September 2012 - 13 Oktober 2012

Bali en Sulawesi

29 September 2011 - 20 Oktober 2011

Wijckies On Tour op Bali

09 Juli 2010 - 11 Augustus 2010

Op reis naar Indonesië

Landen bezocht: