Mijn vriend voor 1 dag heet: Phuntja - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ferry Wijck - WaarBenJij.nu Mijn vriend voor 1 dag heet: Phuntja - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ferry Wijck - WaarBenJij.nu

Mijn vriend voor 1 dag heet: Phuntja

Blijf op de hoogte en volg Ferry

24 Februari 2016 | Thailand, Bangkok

Gisteren werden we met een mini-van opgehaald om naar het vliegveld te gaan. De van was vol. Ik wurmde me rechtsachterin op de achterbank. Het begon al aardig druk te worden op de weg en de chauffeur haalde rechts en links in. Bangkok is een erg drukke stad dat volgens mij het maximum toegestane aantal inwonertal aardig overschrijdt. Net zoals steden als Jakarta, Jogjakarta, Los Angeles of New York. Mr. Chop-chop was gewend het pedaal in te trappen. Als we een schans in de weg naderen, geeft ie volgens mij extra gas. In zijn achteruitkijkspiegel glimlacht de vriendelijk ogende man naar mij en ziet mij 2 keer zijn plafond uitdeuken. Hij vraagt met zijn ogen of alles ok is terwijl ik In mijn oren de klanken hoor van: "don't forget to remember me..."
Dan het vliegtuig in richting Chiang Mai. Laat ik niet vertellen hoe de vlucht was, maar ik durfde bij aankomst niet te kijken naar de 7 kleuren str... in mijn broek.
Inchecken bij Log Home Boutique, prachtig gelegen in de old-town. S'avonds gaan we naar de avondmarkt. Gezellig, druk en lekker eten. Een aanrader.

Woensdag 24 februari;
We staan vroeg op want om 7 uur worden we opgehaald om naar Elefant Nature Camp te gaan. We gaan daar olifanten eten geven en maken een ritje op deze reuzen. Randy wil me hierop goed voorbereiden en geeft me zijn Go-pro mee. Die doe ik om mijn borst en hopen dat het goed gaat. Ik ben bang dat dit experiment is mislukt. We zullen dat pas thuis kunnen checken. In ieder geval wel veel leuke foto's. Omdat Hanny nog last heeft van haar heup/been, zit een Amerikaanse achter mij. Ik zit voorop de kop van Phuntja, mijn vriend voor 1 dag, met mijn benen achter zijn grote oren. Wat een geweldige ervaring is dit; on-ver-ge-te-lijk ! We lopen met 4 kolossen langs een pad en vervolgens steil naar beneden richting de rivier. Ik krijg het advies om niet gespannen naar achter te leunen, maar relax te blijven meebewegen naar voren hangend. En ik denk: "krijg jij maar de hik". Het zal toch niet zo zijn dat ik gelanceerd wordt en olifantje boven op mij komt te liggen... Gelukkig komt alles goed. We lopen een stuk door de rivier en zowaar wijs ik mijn passagier op een slang van een meter aan de oever. Ook dat overwinnen we en gaan de olifanten even later in de rivier liggen om gewassen te worden.
S'middags eten we even en bezoeken een boeddhistische tempel. S'avonds stap ik een massagesalon binnen voor een heerlijke Thaise massage. Ik had veel spierpijn aan mijn bovenbenen, met
name de binnenkanten ervan door de olifantenrit. Leek me wel verstandig om dit te melden. Niet veel later begint ze aan behandeling waar iedere voetballer van kan dromen. Jeweetwel, eerst het insmeren en het zachtere werk. Ze beheerst alle Thaise oefeningen. Ik lig op een houten twijfelaar. Meestentijds zit ze tussen mijn benen en gebruikt haar hele lichaam en ledematen. Bij een oefening schrijdelings trekt ze mijn been onder haar linkerknie en over haar rechterknie. Daarna begint ze met haar elleboog eerst mijn kuiten te bewerken om vervolgens via mijn bovenbeen naar mijn lies te gaan. Andere oefeningen; ze komt tegenover mij te zitten, plant haar voeten op mijn bovenbeen en in mijn lies en begint me toch te trekken en te roeien aan mijn voeten. Heerlijk. De favoriete oefening van vanavond was; op mijn buik liggend hangt ze voorover leunend op mijn rug met haar beide knieën op mijn billen. En dan maar draaien met haar knieën in mijn kadetten.... Wow, wat een sensatie was dat. Dat smaakt naar meer.


  • 24 Februari 2016 - 16:43

    Randy:

    Toch nix mooiers dan je vakantie zo te beginnen he :)
    Superrrr

  • 24 Februari 2016 - 16:50

    Mei-Lin :

    Wat leuk om jullie weer te volgen!!
    En wat een overwinningen Ferry! Vooral die Go Pro

  • 25 Februari 2016 - 06:56

    Krishna:

    Ooooh leuk,om weer jullie spannende verhalen te horen.
    Genier er maar verdervan jullie mooie vakantie.
    Groetjes uit ons kikkerlandje
    Krishna

  • 25 Februari 2016 - 17:04

    Janny:

    Leuk jullie weer te volgen op jullie avonturen. Je schrijft leuk Ferry! Liefs ook aan Han x

  • 25 Februari 2016 - 18:53

    René:

    Hoi Ferry,

    Ik ben blij dat je op een dikhuid met grote oren zitten kunt. Dan denk je tenminste nog aan ons op kantoor. Het is net werk, maar dan in een andere soort Jungle. Geniet ervan.
    We bewaken onze apenrots wel. Geniet van je vakantie en Hannie natuurlijk ook.
    Advies : Niet fietsen..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ferry

Actief sinds 28 Juni 2010
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 71324

Voorgaande reizen:

08 September 2017 - 29 September 2017

Bali; paradise on earth

21 Februari 2016 - 21 Maart 2016

Thailand/Myanmar; into the dream.

12 Maart 2016 - 18 Maart 2016

Koh Samui

29 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Myanmar

19 September 2013 - 10 Oktober 2013

Het land van de eeuwige glimlach.

20 September 2012 - 13 Oktober 2012

Bali en Sulawesi

29 September 2011 - 20 Oktober 2011

Wijckies On Tour op Bali

09 Juli 2010 - 11 Augustus 2010

Op reis naar Indonesië

Landen bezocht: