De gunung Agung. - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Ferry Wijck - WaarBenJij.nu De gunung Agung. - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Ferry Wijck - WaarBenJij.nu

De gunung Agung.

Blijf op de hoogte en volg Ferry

25 September 2017 | Indonesië, Sanur

25 september;
Vandaag is het zandbakkendag. De eerste keer deze vakantie liggen we op het strand te bakken. Om redenen van rust, zon en therapeutische bries, maar ook om de gunung Agung in de gaten te houden. De Agung ligt links van ons op hemelsbreed zo'n 35 km afstand. Met de auto doe je er wel 3 uur over. De locals hier maken zich nog niet zo druk. Bij de vorige uitbarsting hebben zij ook geen last gehad van de rook, stank of asregen. De directeur aftekenlijst bij het ontbijt is wel eerlijk; hij verwacht over 3 of 4 dagen wel een flinke eruptie. Maar verwacht ook geen asval of smog. Jammer voor de mensen die in de buurt van Agung leven, maar als ik mag kiezen; laat het dan over 4 dagen gebeuren...
We houden de berichten van Indonesiënu.nl en de app Ministerie van Buitenlandse Zaken scherp in de gaten. In geval van nood, dwz als het vliegveld gesloten wordt vanwege de smog en asregen, staan er al 300 bussen gereed om de toeristen via Pemuteran (linksboven op Bali) naar Java naar vliegveld Surabaya te brengen.
We blijven bij ons hotel en Anita en Ahmad zijn op afroep beschikbaar. Vanmiddag gaan we nog wat sarongkleden en indobroeken kopen voor de ladies. En ik, ik heb nog een massage afgesproken voor vandaag. Vinden jullie vast niet vervelend. Toch ?
Oh ja, en het is hier Loeiwerrumm.....

Tip; niet paniekeren !

• 25 September 2017 - 07:03

Monique&John:

pas goed op elkaar

• 25 September 2017 - 12:12

Gaby:

Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen voor jullie. Dus laat je maar lekker masseren en verwennen voor deze laatste dagen. Dikke kus van Gab