Kop Khum Kap. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ferry Wijck - WaarBenJij.nu Kop Khum Kap. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ferry Wijck - WaarBenJij.nu

Kop Khum Kap.

Blijf op de hoogte en volg Ferry

15 Maart 2016 | Thailand, Bangkok

Maandag 14 maart;
Vandaag gaan we op pad met de scooter om het eiland te verkennen. Ons hotel ligt op 10 minuten met taxi van het vliegveld in Bo Phut. We rijden langs de kustplaatsjes Chaweng, Lamai en Hua Thanon en we willen naar de watervallen. Vanaf de parkeerplaats blijkt het nog een steile wandeling te zijn. Dat trekken we niet. Hier is ook een olifantentrekking te vinden, maar de oppassers gaan niet leuk met de olifanten om, dus besluiten we om weer op te stappen. Als Hanny een olifant fotografeert, verlangt de oppasser een gage van 1000 Baht. Dus echt niet. Als hij merkt dat we hem niets willen betalen, stuurt hij boos zijn olifant op ons af. We gaan achter 2 Chineesjes staan en lopen weg. Even verderop kan je tegen betaling nog op de foto met een tijger en een luipaard. Zouden die onder de drugs zitten of helemaal afgetraind zijn ?
Onderweg bezoeken we een lokale markt. Het ziet er redelijk schoon uit en we gaan hier lunchen. Moet kunnen dacht ik. We eten pad thai en daarna schaafijs met coconut juice. Weer op de scooter kreeg ik een onderbuik gevoel, jeweetwel darmen die vervelend gaan doen. We maken een noodstop en ik maak een sprint naar de achtergebouwen van een restaurant. Ik wist niet dat ik dat nog kon. Zonder ademhalen ontstond er een bruine douche, maar alles kletste tegen de achterwand van de hurktoilet. Ik kijk om me heen en zie geen afveegpapier, nondedju ! Geen tjebok fles, niks nie. Wel zo'n doucheslang zoals in aziatische landen gewoon is. Gelukkig had ik nog wel zo'n cleaning doekje uit het vliegtuig bij me. Maar ja dan heb je nog die bruine Anton Heijboer-maanlandschap tegen de muur. Heb ik maar de kontdouche gebruikt om dat schoon te spuiten. Snel nog even tegen mevrouwtje gezegd: kop khum kap = dankjewel, en vlug wegwezen. Sorry !
De hele nacht hebben mijn darmen ruzie gemaakt. Het kwam dan ook goed uit dat we de volgende dag een strand-/rustdag zouden houden. Want daarna, woensdag, hebben we een leuke activiteit gepland: trip naar Angthong National Marine Park.

  • 17 Maart 2016 - 13:40

    Randy:

    Das nog eens een pitstop :D Lach me kapot op kantoor.
    Je moet maar zo denken...die vrouw zie vast en zeker nooit meer :P
    Maar had je wel voldoende aan dat ene doekje? Je onderbroek achterlaten was ook wel een leuk souvenier geweest voor haar toch.
    Kijk uit naar het volgende verhaal over je trip naa Ang thong Nat Marine Park!

  • 17 Maart 2016 - 16:36

    Toine:

    Hahahahaha. .. ik weet precies hoe dat ging fer...ellendig.. fijn hè die kontdoucbes...

  • 20 Maart 2016 - 09:58

    Krishna:

    Mooi om weer jullie verhalen te volgen
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ferry

Actief sinds 28 Juni 2010
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 71163

Voorgaande reizen:

08 September 2017 - 29 September 2017

Bali; paradise on earth

21 Februari 2016 - 21 Maart 2016

Thailand/Myanmar; into the dream.

12 Maart 2016 - 18 Maart 2016

Koh Samui

29 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Myanmar

19 September 2013 - 10 Oktober 2013

Het land van de eeuwige glimlach.

20 September 2012 - 13 Oktober 2012

Bali en Sulawesi

29 September 2011 - 20 Oktober 2011

Wijckies On Tour op Bali

09 Juli 2010 - 11 Augustus 2010

Op reis naar Indonesië

Landen bezocht: