Cuba Libre, vooruit dan nog eentje. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ferry Wijck - WaarBenJij.nu Cuba Libre, vooruit dan nog eentje. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ferry Wijck - WaarBenJij.nu

Cuba Libre, vooruit dan nog eentje.

Blijf op de hoogte en volg Ferry

26 Februari 2016 | Thailand, Bangkok

We maken ons op voor een 3 uur durende busreis naar Pai. Een oudere Amerikaanse linksvoorin adviseert ons om reispillen in te nemen als we die bij ons hebben. Ze doet zich voor als reisleidster, maar is naar later bleek een gewone toeriste die of op meditatie trip is of, gezien haar hippie kleding en dito haardracht al een tijdje in Pai woont.
We merken weinig van de reis omdat we halfdood van de pillen in onze stoelen hangen. Andere backpackers klaagden allemaal van een gevaarlijke bochtige en klimmende reis. Ook hier blijken de chauffeurs wilde drivers te zijn. Wij hebben hier weinig van gemerkt.
Bij aankomst in Pai proef je meteen de peace, love and Pai. Het ziet er very relaxed uit in dit hippiedorp, en op blote voeten lopen is meer gewoonte dan uitzondering. Zie je het al voor je over de markt in den Bosch...?
Pai is een bij uitstek geliefde plek voor backpackers all over the world, of voor young people zoals wij. De hoofdstraat is een soort Ramblas met veel eettentjes, terrasjes, barretjes en gezellige muziek. Je kunt hier zomaar Bob Marley of Tom Jones look-à-likes tegenkomen in van die wijde Thaise kimonobroeken.
Ons hotel is een soort bamboeblokhut resort van het luxe type. Jawel, soms moet je jezelf eens trakteren op een sorbet i.p.v. een waterijsje. Dus geen air B&B of smoezelig hostelletje met 20 man op een kamer, maar een bbhutje met klamboe, een fan en airco.
Het ontbijt is werkelijk fantastisch met lekkernijen die ik natuurlijk moet uitproberen: pandanjam, mango jam en teloor asin op brood. Ha Ha, try this.
Vandaag, vrijdag 26 februari, hebben we een scooter gehuurd en de bergachtige omgeving van Pai verkend. Pai Canyon is de Grand Canyon in the little. Vandaar uit een landweggetje in. Na een tijdje rijden komen we plots een olifanten Farm tegen. In den Bosch kom je wel eens iemand tegen die zijn hond uitlaat en op Bali liet een boer zijn varken uit, maar .... zijn olifant uitlaten aan een touw over een landweg is toch apart, maar wel heel erg leuk.
Vanavond weer even een avondwandelingetje langs eettentjes. We stoppen bij een gezellige bar, nemen een Cuba Libre, waar meer Cuba in zit dan Libre. Dat was lang geleden....... Morgen met het vliegtuig terug naar Chiang Mai. Ik zal denk ik weinig meekrijgen van deze vlucht. Welterusten !

• 26 Februari 2016 - 20:53

Fiona:

Wat een leuke verhalen, we genieten met jullie mee!

• 27 Februari 2016 - 18:24

Anita:

Hallo wereldreizigers,

Hier even een berichtje van het mooie tjalkhof!!! Leuk om jullie zo te volgen jullie genieten echt. En ferry wat kan jij leuk schrijven

• 28 Februari 2016 - 18:09

Krishna:

Hoi Hanny en Ferry ,
    Leuk om te horen dat jullie daar zoveel plezier hebben gehad.
    Wees voorzichtig met het eten !!!
    Groetjes
    KRISHNA