Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ferry Wijck - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ferry Wijck - WaarBenJij.nu

Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Ferry

22 Februari 2016 | Thailand, Bangkok

Zo, dit was dan de eerste dag Bangkok Thailand. De vlucht was formidabel; de eerste van 11 vluchten deze vakantie. En daarmee nummer 2 van meeste vluchten in 1 vakantie. We raken er haast aan gewend, maar om nou te zeggen.... het doet me niks..... mwah. De vlucht verliep zeg maar smooth, zonder gaten of steentjes op de weg. We zaten in een 1-2-4-2 opstelling, om maar bij het voetbal te blijven. Wij dus rechts aan de flanken, lekker rustig. Achter ons, hoe kan het ook anders, 2 lieftallige jongedames die ons van dienst waren bij het vooral uit- en instellen van onze mobieltjes. We zijn nl. niet zo handig met die dingen, vandaar. En voor ons een ouder stel die geen moment het idee hadden dat ze bij ons in het vliegtuig zaten. Hij vooral knikken en hummen en zij maar ratelen. Het had het midden van woordvuilstort en monddiarree. De bediening was......gaatwel. Bij het ontbijt geurde de cabine naar saté saus. Teleurstelling alom toen het een omeletje bleek te zijn.
Met de skytrain naar het eindstation en verder een half uur met de taxi naar bestemming Hotel Rambuttri Plaza, kosten 150 baht = bijna 4 euro. Inchecken en even het mandje uittesten. Een dutje doen werd al gauw een stevige meur van een paar uur. Een nachtje doorhalen ligt al geruime tijd achter ons. Dus die nap was wel nodig.
Ons hotel, vol met backpackers, ligt midden in het uitgaanscentrum. Thanon Rambuttri en Khaosan Road zijn de place to be. Het is een drukte van jewelste. Overal eetkarretjes, smoothiestalletjes, maar vooral massageterrasjes en spa fish. We voelen ons als een vis in de Noordzee. Na een overheerlijke portie padthai gaan we hotelwaarts. Morgen vliegen we door naar Chiang Mai, waar we in 2013 waren geëindigd.

• 22 Februari 2016 - 19:51

Reni:

Lieve Ferry en Hannie,

Geniet samen van al het moois wat nu op jullie Thaise pad komt!
    Met plezier zal ik jullie reisverslagen lezen!

Liefs Reni

• 22 Februari 2016 - 21:48

Frits:

Ha die fer en han lijkt me heel tof daaro als ik het zo lees; geniet ervan samen wat wel zal lukken denk ik zo. gr.ook van Ria

• 23 Februari 2016 - 01:01

Alby:

Lieverds..ik ga jullie reisverslag volgen..ben zo benieuwd hoe jullie het zelf ervaren. Ook wij zijn jaren geleden in Chang Mai geweest. Vergeet de overheerlijke aardbeien niet te proeven. Veel plezier..xxx

• 23 Februari 2016 - 10:35

Krishna:

Goede reis verder richting Chang Mai,hopelijk hebben jullie geen jetlag gehad.
    Ik wens jullie nog veel plezier in Chang Mai en voorzichtig met het eten.Hopelijk is het weer daar ook goed.
    Groetjes en liefs uit ons kikkerlandje
    KRISHNA

• 24 Februari 2016 - 12:06

Loes:

heel leuk om jullie reisverslag te lezen, geniet samen van alle mooie momenten en een goede vakantie verder, groeten van Sjaak en mij