9 uur stoempen door BKok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ferry Wijck - WaarBenJij.nu 9 uur stoempen door BKok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ferry Wijck - WaarBenJij.nu

9 uur stoempen door BKok

Blijf op de hoogte en volg Ferry

23 September 2013 | Thailand, Bangkok

22 september, zondag;
Vandaag gaan we met Co van Kessel een tour de BKok maken. We zijn met z'n vieren, met nog een jong stel uit Beverwijk. Onze gids voor vandaag is Pak Soi, een gedrongen mannetje met bovenbenen als pompoenen en een paar granieten kuiten. Hij doet aan thaiboxing en zoals hij zegt, heeft Soi al eens gevochten in Ahoi. Hij stelt zich voor met een giechel wat we de hele dag zullen horen. Zijn bijnaam is Tjap Tjoi, zegt hij, hihiiiii... Ik vraag naar Co, maar die blijkt al 2 jaar geleden te zijn vertrokken naar de eeuwige jachtvelden. Ze eren hem met een klein tempeltje. Voordat we vertrekken vraagt Pak Soi om 3 dingen; 1. achter elkaar te fietsen, 2. blijf gefocussed en 3. niet teveel praten. Dat laatste, zegt pakkie, is voor hollanders erg moeilijk. De tour gaat via smalle straatjes, steegjes en brandgangetjes door de volksbuurten van BKok. Het wordt drukker en we duiken in een haast ondoorgangbare markt. No problem, iedereen kijkt een keer op en denken dan; daar heb je die maffe toeristen weer. Dan stappen we op een soort van boemeltrein. Hup, fiets in de trein en ook dat schijnt gewoon te zijn. In de trein is het druk en veel mensen bieden hun etenswaren aan. Alles kan goed al een week in een plastic zakje zitten, dus daar wagen we ons maar niet aan. Onderweg komen we langs wat achterbuurten. De huisjes staan zowat tegen het spoor aan gebouwd. Steek je hoofd niet door het raam of je wordt getroffen door een overhangende balk of golfplaat. Na 3 kwartier stappen we uit en we fietsen door en langs de rijstvelden naar onze eerste rustplaats. Lunch met rijst en heerlijke thaise gerechten. We zijn ergens in zuid Bkok beland en gaan terug over een kilometerslange fietsbrug van te smalle, 1 mtr 10 cm, betonplaten. Durf er niet vanaf te rijden, want je komt dan terecht in de vies-grijsblauwe rivier die ons leidt naar het centrum. Je ziet een diversiteit aan huisjes aan de rivier. Kinderen spelen op het fietspad of in de rivier. Het is een prachtige dag en de zon laat zich geregeld goed zien. Op de terugweg nemen we de longtailboot. Als we moeten wachten bij het haventje nemen we een kijkje bij een tempel met heilige koeien en stieren. Ze worden goed bijgehouden en gevoederd. Als Pakkie erbij komt wordt het lachen. Uit het niets hurkt ie plots bij het achterste van een stier, laat zijn giechel horen en pakt de stier bij zijn klokkenspel. We liggen helemaal in een deuk en ik film het hele spel. De stier verblikt of verbloost niet. Met een bull-kick zou hij Pakkie zo enkele meters naar achteren kicken, als hij wilde. Als ik achterom kijk zie ik daar 2 buddha monniken in oranje pyjama hun hoofden schudden, maar kunnen hun lach maar nauwelijks onderdrukken. Verder in de longtailbootje. Dat is een smalle boot, punt een beetje omhoog met wat carnavaslversieringen. De ene boot heeft een motor van een fordje Ka, wij hebben er een van een vrachtwagen. Daaraan een ijzeren stok met op het einde een schroefje. We sjezen over het water en in de bochten remmen we af. We kunnen niet schuin hangen anders tuimelen we zo in het water waar nog geen rat wil leven. Met de skytrain gaan we via Chinatown terug naar de Home of Cootje. Een geweldige gezellige dag, veel gezien en gelachen met Pak Soi. Als we de mountainbikes terugzetten geef ik Pakkie nog een advies; plak achter de tour een bil-massage aan of zorg voor een biefstukje of schapenvachtje want 9 uur stoempen op een hard zadel is unbeareble. Hihihiiiiii......

23 september, maandag;
Rustdag. We slapen uit en gaan daarna met de tuk tuk langs enkele bezienswaardigheden. Een oom Boeke-look a like is onze driver. Hij brengt ons naar enkele tempeltjes en vraagt tegelijkertijd om ook even een jewelry en een kledingzaak binnen te lopen; for his sake, to get him discounttokens. Doen we. We hoeven niet eens te bieden voor zijn ritje; kosten zijn 20 Bahtjes voor 2 uur rondrijden, ofwel 50 euricent.
Voordat we gaan eten wil ik wel eerst gemasseerd worden. Ik kies een thai-massage; 1 uur voor maar 200 Bahtjes=5 euri. Geen geld, toch ! Het was weer senang op enkele houtgrepen na. De massage begint rustig. Daarna gaat de lady achter mijn voeten zitten en steekt haar ene voet zo in mijn lies en de andere in mijn knieholte. Nou zijn dat niet de meest vervelende plekken, maar met je voeten... Dan begint ze toch plotseling aan mijn voet te trekken terwijl zij achterover leunt. Mijn lies staat op springen ! Soysoy zegt ze dan, zoiets als relax, jaja. Als ik op mijn rug lig zie ik niks, maar voel des te meer. Lady zit geknield op mijn billen die nog zeer deden van de dag er voor. Ik moet haar armen vasthouden en mijn hoofd omhoog. Wat een standje, heerlijk ! Don't worry, Hanny was there too. Als ze klaar is na 1 uur vraag ik haar of ze onderweg ergens een botje heeft horen knakken. Zou toch heel vervelend zijn voor mij, en ik moet nog 3 weken door Thailand....
Na het eten strollen we over de Rambuttri Road die vlak naast de Khao San ligt. Een paradijs voor jongeren; eetkarretjes, bbq, eetcafeetjes, politie en live muziek. We nemen een heerlijke mango smootie en coconutmilk en zakken af naar ons bedje.
Morgen vervolgen we onze trip naar Kanchanaburi.

  • 23 September 2013 - 19:38

    Ellen:

    Klinkt geweldig daar! Leuk! Geniet ervan!

  • 23 September 2013 - 20:01

    Annemarie:

    wouw, die massage lijkt me ook wel wat! Erg leuk reisverslag! We krijgen zelf ook zin om te gaan.

  • 23 September 2013 - 20:34

    Boeke Brard:

    Hi Hanny/Ferry,, Wat heerlijk dat jullie zo genieten van dat land.Jullie zijn wel op avondtuur,zomaar op de fiets en nog almeer!!!!Nu zien jullie eigenlijk wel meer van het land dan menig tourist...
    Ik hoop dat mijn ogenschijnelijke goed heeft gereden en jullie weer veilig heeft afgeleverd.
    Hebben jullie nog een foto van hem gemaakt ?? want ik zou wel wel weten of hij mijn gelijke is ???
    Enfin geniet maar zoveel als je kan..Groetjes T.Malie/O.Boeke

  • 23 September 2013 - 21:24

    Perry & Els:

    Gossie, is Cootje gaan hemelen? Wij hebben hem nog live mogen aanschouwen......leek me toen toch een fitte man! Maar wat een belevenis hè, zo'n fietstocht...wij vonden hem ook super! Geniet maar van al het moois wat Thailand je te bieden heeft, het wordt namelijk nog veel mooier!

  • 24 September 2013 - 11:22

    Ferry Van Der Wijck:

    hallo oom Boeke, wat leuk dat jullie onze verhalen ook weer lezen. We genieten nu al en we hebben nog 2 en 1/2 week te gaan. Hoe gaat het met tte Malie ? Hope everything is OK. Doe Eef de groetjes, want die is nu bij jullie in San Marcos, toch ? XX Hanny en Ferry

  • 24 September 2013 - 12:32

    Krishna:

    Ik zit sinds gisteren in Brussel en heel bezig,dus ik heb pas nu jullie verhalen gelezen.
    Heel leuk,om het te lezen , daardoor voel ik me zelf,alsof ik met jullie mee op jullie vakantie.
    Geniet er maar verder van jullie vakantie.
    Groetjes uit Brussel en veel liefs
    Krishna

  • 24 September 2013 - 18:49

    Alby:

    ik ben aan het lezen en lachen tegelijk...wat een nieuwe ervaring daar met het masseren..geniet ervan..hoop geen napijn van het masseren fer..geniet ervan..volg jullie..xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Ferry

Actief sinds 28 Juni 2010
Verslag gelezen: 701
Totaal aantal bezoekers 71130

Voorgaande reizen:

08 September 2017 - 29 September 2017

Bali; paradise on earth

21 Februari 2016 - 21 Maart 2016

Thailand/Myanmar; into the dream.

12 Maart 2016 - 18 Maart 2016

Koh Samui

29 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Myanmar

19 September 2013 - 10 Oktober 2013

Het land van de eeuwige glimlach.

20 September 2012 - 13 Oktober 2012

Bali en Sulawesi

29 September 2011 - 20 Oktober 2011

Wijckies On Tour op Bali

09 Juli 2010 - 11 Augustus 2010

Op reis naar Indonesië

Landen bezocht: