etentje, een rib uit mijn lijf. - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Ferry Wijck - WaarBenJij.nu etentje, een rib uit mijn lijf. - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Ferry Wijck - WaarBenJij.nu

etentje, een rib uit mijn lijf.

Door: WijckiesGoesAsia

Blijf op de hoogte en volg Ferry

02 Oktober 2011 | Indonesië, Bali

Nou iedereen op tijd wakker en we zijn op tijd in Amsterdam.
We vliegen met Malaysia Airlines en zo het ernaar uitziet is het een goede keuze. Gelukkig hadden we van tevoren al onze zitplaatsen gereserveerd; vooraan zo dicht mogelijk bij de cockpit. Want mocht er iets niet goed lopen, kan ik de captain nog altijd even een handje helpen... We nemen plaats naast 2 vietnamesen die maar meteen even vragen of wij ook vietnamese loempiaatjes lusten. Ja dus. Het cabinepersoneel ziet er erg vrolijk uit. De vrouwelijke stewardessen in kleurige traditionele kledij schrijden door de cabine. Naar men zegt worden ze speciaal geselecteerd op jong zijn en voorzien van een potloodtaille. Maar allemaal even vriendelijk en niets is teveel.
Na zo'n 12 uur vliegen over een strak geasfalteerd route komen we s'nachts aan in Kuala Lumpur. Daar maken we even gebruik van heerlijke loungestoelen om uit te rusten om vervolgens onze trip te vervolgen naar Denpasar/Bali. Ongelooflijk, maar onze ruggen houden goed stand en we voelen ons fit.
Om 12.00 uur local time landen we op Bali en buiten zien we meteen Ahmad die ons met een brede smile verwelkomt. Hij brengt ons naar het eerste hotel; Inna Sindhu Beach Hotel in Sanur. Al snel bleek ook dit een zeer goede keuze; nette kamer, lekker zwembad, meteen aan het strand en gezellige eettentjes. Nieuwe laptop/Macbook aangeschaft, gelukkig wel internet, maar helaas kunnen we geen foto's plaatsen op de blog. Hiervoor is weer een flasplayer nodig die we moeten downloaden. Les 1 en 2 van Linda hebben we met een diploma kunnen afsluiten, maar dit komt pas in les 3 aan bod. Mogelijk dat we een whizzkid tegenkomen die ons hierbij kan helpen.
Nadat we ons geinstalleerd hebben komt de broer van Ahmad ons ophalen. We hebben een afspraak met onze teman besar (grote vriend) Toine. Alleen hij weet het nog niet. En nee hij was niet in zijn hotel en ja hij zat in de kroeg met een of andere balinese te sippen aan een sapje. "Komt het niet uit, Toine..?" Jawel, hij stapt meteen in een taxi naar ons. We spreken af dat we een hapje gaan eten. "Wel local", zegt Toine. "Ja natuurlijk" zeg ik, "je denkt toch niet dat ik je op een duur restaurant trakteer!" Ahmad komt er ook bij en we gaan naar Toine's lievelings restaurant. Verdomme Alby, een rib uit m'n lijf: 4 personen, volle maaltijd met drank, 58.000 roepi's wat neerkomt op nog geen 5 euri. Iedereen die nog eens Bali wil aandoen, het is maar dat jullie dit weten.
We zijn erg capek (moe) en we willen vroeg naar bed. Morgen rustig aan en een kennismaking met Richard van der Wijck die op Sanur woont. Dan zijn we ook meteen af van de spullen uit de grote koffer.

• 02 Oktober 2011 - 16:54

Toine:

heerlijk om jullie zo tegen te komen, heb genoten met volle teugen, ze vroegen vandaag waar jullie waren,...Puja Sera... zo heet het restoran

• 04 Oktober 2011 - 11:00

Randy:

Dit is een zeer goed begin van de vakantie. Het wederzien van Ahmad, daarnaast het ontmoeten van je neef en niet te vergeten Toine! Super.
    Wel balen dat het eten zo duur is. Let het me op tijd weten als ik wat eten of restanten moet opsturen ;)

• 04 Oktober 2011 - 16:37

Dorien:

hoi Hannie,
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!!!!! Sorry een beetje te laat maar ik had natuurlijk niet gedacht dat ik je via deze manier kon feliciteren.
    Ferry heeft wel een verborgen schrijverstalent hoor! Leuk om te lezen!Ik probeer jullie verhalen te volgen....
    fijne vakantie verder.
    Liefs, Dorien en Frank