Bali en een verrassing voor Hanny. - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Ferry Wijck - WaarBenJij.nu Bali en een verrassing voor Hanny. - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Ferry Wijck - WaarBenJij.nu

Bali en een verrassing voor Hanny.

Door: WijckiesGoesAsia

Blijf op de hoogte en volg Ferry

02 Augustus 2010 | Indonesië, Bali

29 juli.
Na een korte vlucht van een half uur landen we op Denpasar/Bali. We worden afgehaald door Paul en zijn indo-vriend Ahmad. Paul is vaste bezoeker van Bali en kent de weg hier. Paul woont in den Bosch en Ahmad in Kuta. Paul revalideert momenteel op Bali. Ze brengen ons naar Hotel Masa Inn. Interessant voor Frans en Trea want over enkele weken zitten zij hier ook. Het hotel bevalt meteen, 2 heerlijke zwembaden en vriendelijk personeel. Om er te komen is iets moeilijker. Dwars door het centrum van Kuta waan je jezelf in een overvol gedeelte van een spaans toeristen stad zoals Playa d' Aro. Erg druk in deze tijd van het jaar. Overal kleine toko's met hindoe-offerbakjes voor de deur en vooral restaurants. Dat we op een Hindoe-eiland zitten is aan alles te zien. Je went er snel aan, het hoort bij de cultuur. Als je je er aan stoort moet je hier ook niet zijn.
Na een douche en een duik in het zwembad neemt Paul ons mee naar zijn favoriete restaurant Plengkung waar je heerlijk kunt eten. We bestellen van alles wat, lekker visgerecht voor Hanny en ook tjendol. Ik herken het van de Pasar Malam's maar vooral ook uit mijn moeder's eigen keuken. We laten maar meteen aan Paul en Ahmad weten dat we uit zijn op lekker eten. De volgende dag zal Paul ons meenemen naar een warung waar je sate kambing met longtong kan eten.
30 juli.
De dag van de verrassing.
Ahmad brengt ons naar een goede kleermaker, want we willen kleding laten maken. We bestellen 3 maatpakken en Randy doet de onderhandelingen. Een spel wat hij goed beheerst. Terwijl Hanny de stoffen uitzoekt komt Frederic Brard met zijn gezin binnenlopen. We hebben dat zo in scene gezet, met medewerking van Paul en Ahmad. Ongemerkt bemoeit Frederic zich met de keuze van Hanny. Ze schrikt en kan haar ogen niet geloven. Een reus van bijna 2 mtr waarbij Hanny wel erg klein lijkt, en bij beiden rollen vreugdetranen over de gezichten. Ze snapt er niks van. Fred laat meteen weten dat zijn komst naar Bali een anniversary-present is. Fred was nl.25 jr geleden onze vip-getuige op onze bruiloft. Sindsdien hebben we hem nog maar 1 keer gezien in 2001 toen we met z'n allen naar Amerika zijn geweest. Wel is er telefonisch contact gebleven tussen ons. Een half jaar geleden besloot Fred ook om met zijn gezin naar Bali te gaan. Omdat ik het niet voor me kon houden heb ik Perry en de boys hierover verteld. Hierna meteen naar Perry ge-smst dat we met z'n 'allen' op Bali zijn beland.
We hebben allemaal honger en Paul neemt ons mee naar Discovery en doen ons weer tegoed aan heerlijke lekkernijen. Es teler is voor mij. Hanny, Renee en Elena gaan shoppen en wij gaan door naar de toko van Ahmad. Ahmad brengt Fred en zijn gezin terug naar Nusa Dua. Fred heeft vanaf 2 augustus een hotel op Lovina. Omdat wij ook een villa hebben op Lovina, spreken we af een Kumpulan te houden.
31 juli.
We gaan eerst nog langs de tailor om wat kleding te laten maken. Daarna brengen Ipong en Dedy ons naar Lovina Beach. Onderweg wordt steeds meer duidelijk dat Balinezen hindoe's zijn. Er zijn bijna net zoveel tempels als huizen te zien. De weg varieert van vlak tot omhoog de bergen in. Bali wordt ook wel de graanschuur van Indonesie genoemd; veel sawa's dus. We komen langs een groot meer, de watervallen van Git Git en vallen over de berg richting zee. Lovina.
Ik bel naar Per en hij is er net aangekomen. Hij waarschuwt mij of we wel de juiste keuze hebben gemaakt. Hij heeft het over een bouwput. Ik schrik, maar ken Per al langer. De hoofdweg af, jl. Senagara in en dan ergens linksaf een zandpad op. Zou hij het toch menen...... Myron en Jason staan ons al op te wachten. En wat we zien is ongelooflijk. Dit lijkt een sprookje en ik moet even op mijn lip bijten om tot de werkelijkheid te komen. We worden ontvangen door onze 'vriendinnen' Kadek en Desa. We zullen weldra merken dat zij ons deze week goed in de watten gaan leggen. Ze hebben al een heerlijke ontvangstmaaltijd klaar: rijst, babi kecap, bunci's e.d. De tuinman Ketut komt ook nog snel aangelopen om kennis te maken met de nieuwe Belanda's. We weten niet waar we moeten kijken. Overweldigend. Jammer dat ik geen foto's kan laten plaatsen. Dat houden we dan maar voor het thuistheater. Ik wil niet te gauw vooruitlopen, maar hier willen wij wel ieder jaar zijn: heaven on earth !

  • 02 Augustus 2010 - 12:07

    Trea:

    wat een verrassing!!
    Ik kan me voorstellen wat dat voor Hanny was.
    Ik ben blij dat Masa-Inn jullie bevallen is.Wij hebben er ook goede herrineringen aan en kijken er weer naar uit dat we daar zijn.ook heb ik het restaurant op geschreven waar jullie zijn wezen eten ,is voor ons weer leuk.Nog een hele fijne tijd daar.
    voor ons komt de vacantie ook steeds dichter bij.
    groetjes Frans en Trea

  • 02 Augustus 2010 - 12:46

    Janny:

    Wat zullen jullie er mooi uit zien straks. En wat een verrassing voor Han.Nog steeds heerlijk om jullie verhalen te lezen net alsof je er een beetje bij bent;o)Ik heb er aardig beeld bij maar ben reuze nieuwsgierig naar de foto's! Veel plezier nog, lieve groet Janny

  • 02 Augustus 2010 - 15:35

    Cynthia:

    Hallo buurtjes, Wat fijn om steeds te lezen dat jullie een fantastische reis aan het maken zijn. en Ferry wat we niet hadden verwacht!!! wat kun je geweldige verhalen schrijven, zelfs Pascal blijft ze lezen. Nog heel veel plezier, lekker eten, en geniet.. Groetjes Pascal, Cynthia en de kids. pootje van Diesel

  • 02 Augustus 2010 - 19:46

    Mei-Lin:

    Gelukkig hebben jullie tussen het schrijven door (man wat veel!!!!) nog genoeg tijd om te genieten van de mooie plaatsen waar jullie komen.
    Geniet ervan!!!!!

  • 03 Augustus 2010 - 08:18

    Twalby:

    geweldig, jammer van de bromo, maar ik had het voorspeld, je moet daar gewoon geluk hebben, of er een paar dagen blijven, heerlijk lovina, menikmatinya....

  • 03 Augustus 2010 - 09:14

    Patrizia:

    vanuit iseo, italia nog een hele fijne vakantie!!ben benieuwd of ik ook nog een verrassing krijg hier. wij zijn 14 augustus 23 jaar getrouwd...ik wacht in spanning af!! hahaha. ciao patrizia

  • 03 Augustus 2010 - 20:37

    Alby:

    zo geweldig om jullie verslag te lezen..ik weet hoe je dat beleefd..vooral zo met the kids de 1e keer..even een vraagje over de bromo..zijn jullie te voet naar de bromo gelopen of met de ezels..want dat kan ik me nog herinneren van de 1e keer dat wij daar waren...nog veel plezier daar..want voor je weet ben je weer thuis..vergeet niet naar ubud te gaan..kuss

  • 09 Augustus 2010 - 06:21

    Monique V:

    Nou, wat een ontzettend leuke verrassing. Dat is wel erg goed afgesproken en geheim gehouden!! Het water loopt je in de mond, bij zoveel lekker eten. Zien we je straks in een mooi pak op het werk komen? Ben je helemaal de "echte" man.
    Geniet er van!!
    gr Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

Ferry

Actief sinds 28 Juni 2010
Verslag gelezen: 639
Totaal aantal bezoekers 71281

Voorgaande reizen:

08 September 2017 - 29 September 2017

Bali; paradise on earth

21 Februari 2016 - 21 Maart 2016

Thailand/Myanmar; into the dream.

12 Maart 2016 - 18 Maart 2016

Koh Samui

29 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Myanmar

19 September 2013 - 10 Oktober 2013

Het land van de eeuwige glimlach.

20 September 2012 - 13 Oktober 2012

Bali en Sulawesi

29 September 2011 - 20 Oktober 2011

Wijckies On Tour op Bali

09 Juli 2010 - 11 Augustus 2010

Op reis naar Indonesië

Landen bezocht: