Jl. Cilosari 9, Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ferry Wijck - WaarBenJij.nu Jl. Cilosari 9, Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ferry Wijck - WaarBenJij.nu

Jl. Cilosari 9, Jakarta

Door: WijckiesGoesAsia

Blijf op de hoogte en volg Ferry

23 Juli 2010 | Indonesië, Batavia

19 juli.
Vandaag zijn we op Java aangekomen. We worden opgehaald door onze nieuwe chauffeur die ons door Java leidt. Hij mist veel tanden en ik noem hem Pak Ompong. We checken in in een hotel in Bogor.
20 juli.
Vandaag staat een rit naar Jakarta op ons schema; op zoek naar mijn geboorteplek op de Jalan Cilosari nr. 9 in Jakarta. Omdat we te laat weggingen, was er helaas geen tijd meer over voor een bezoek aan de Botanic Garden in Bogor; yes Wijckies-style !
Na enkele omzwervingen komen we aan op de Jl. Cilosari. Ik wist dat mijn geboortehuis er niet meer stond en vermoedde al waar we moesten zijn. Een groot begroeid hek wees de plek aan. Sonny haalde wat groen weg en zag het nr. 9 duidelijk op een pilaar staan. Over het hek kijkend zagen we een soort van oerwoud staan met dicht struikgewas en enkele bomen. We besloten om met z'n 3-en erover heen te klimmen. Het was eigenlijk geen doorkomen aan. Al vechtend met wat struiken en takken zag ik in de verte iets van fundamenten liggen. Dat waren overduidelijk restanten van een huis, een 3 treden-trapje om naar boven te komen. Verder lopend zag ik achteraan een betegelde badkuip met wastafel; dat kon weleens de badkamer geweest zijn. Alles is op film gezet. Ben heel benieuwd hoe dat er dan uitziet. Tante Bloem, ik denk zeker dat je er wel iets van in zal herkennen. Op straat stond een man mij op te wachten. Hij vroeg of ik mee wilde komen naar de overbuurvrouw. Terwijl Hanny en ik tegen elkaar stonden te praten, liet zij ons weten: "zeg het maar in het nederlands tegen mij, hoor". We schrokken ervan, en werden meteen meegenomen naar haar huis om verder te praten. Dit was nog eens een verrassing. Ze heeft ons gezin niet gekend, maar wist wel dat wij naar Nederland waren vertrokken en dat andere mensen ons huis hadden gekocht.
Na wat foto's/film genomen te hebben van de buurt waar ik mijn eerste stappen had gezet, zijn we weer vertrokken naar Bogor om daar te shoppen. Wat een belevenis was dit!
Onze chauffeur Ompong begint ons een beetje te irriteren, hij spreekt geen engels en mijn Bahassa is nog niet echt op nivo. We willen naar een grote Mall, maar Ompong stopt en wijst naar een supermarkt. We komen er toch wel; Convention Center. Veel kleding gekocht. Zoals ik al zei: de bedragen zijn hoog, maar het kost geen drol.

  • 25 Juli 2010 - 11:58

    Krishna:

    Sorry Ferry en Hanny,ik was een week niet thuis,ik was weer in Duitsland en daarom heb ik jullie website pas vandaag geopend.
    Leuk,om te horen dat jullie tenminste een beetje de rest van het huis Jl.Cilosari 9 konden nog vinden.Ferry is natuurlijk echt blij,een herinnering van je kindheid,toch ?
    Met je Indonesisch is blijkbaar ook vooruit gegaan. Nog verder oefenen,Ferry.
    Groetjes en liefs
    KRISHNA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Ferry

Actief sinds 28 Juni 2010
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 71285

Voorgaande reizen:

08 September 2017 - 29 September 2017

Bali; paradise on earth

21 Februari 2016 - 21 Maart 2016

Thailand/Myanmar; into the dream.

12 Maart 2016 - 18 Maart 2016

Koh Samui

29 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Myanmar

19 September 2013 - 10 Oktober 2013

Het land van de eeuwige glimlach.

20 September 2012 - 13 Oktober 2012

Bali en Sulawesi

29 September 2011 - 20 Oktober 2011

Wijckies On Tour op Bali

09 Juli 2010 - 11 Augustus 2010

Op reis naar Indonesië

Landen bezocht: